Grupa terapeutyczna dla matek dzieci z niepełnosprawnością: spotkania online lub grupa stacjonarna w Gdańsku
Mamo, ta grupa jest dla Ciebie, jeśli chcesz:
– znaleźć przestrzeń na powrót do emocji związanych z początkiem Waszej historii… a może z czasem ciąży, porodu a może do wielu miesięcy szukania diagnozy…?
– podzielić się swoją historią i opowiedzieć o tym, jakie dla Ciebie jest bycie Mamą dziecka z niepełnosprawnością, poznać historie innych kobiet
– zaopiekować się swoimi potrzebami i poszukać motywacji do realizowania odkładanych na później wyzwań, marzeń…?
– A może teraz jest w Twoim życiu jakiś trudny moment i potrzeba wsparcia….?
- Co proponujemy w ramach grupy terapeutycznej dla matek?
- Kto prowadzi spotkania?
- Garść argumentów życiowych
- Garść argumentów naukowych
Co proponujemy w ramach grupy terapeutycznej dla matek?
regularne 2-godzinne spotkania, co 2 tygodnie
piątki w godzinach 12-14 lub soboty (godziny do ustalenia)
spotkania grupy są odpłatne – koszt 2-godzinnego spotkania 160 zł
udział w grupie poprzedzony jest bezpłatnym spotkaniem konsultacyjnym, którego celem jest poznanie Twoich potrzeb, oczekiwań oraz przedstawienie formuły spotkań: czego możesz się spodziewać, itp., będzie to czas na zadawanie pytań.
kameralne spotkania (6-8 osób) – zapisy pod nr telefonu: 794 411 175 📞 Zadzwoń teraz
grupa online – komunikator Google Meet – linki przed spotkaniem grupy przesyła prowadząca
grupa stacjonarna: Gdański Psycholog Ośrodek Psychoterapii, ul. Morelowa 10, Gdańsk Jasień
📌 Jak dojechać?
Kto prowadzi spotkania?
Kinga Skawińska – psycholog, psychoterapeuta i psychotraumatolog. Ukończyła 4-letnią Szkołę Psychoterapii w Krakowskim Centrum Psychodynamicznym. Ma doświadczenie w kontakcie z rodzinami osób z niepełnosprawnością. Pracowała z dorosłymi i młodzieżą w szpitalach, poradniach zdrowia psychicznego, a obecnie prowadzi praktykę prywatną. Więcej o prowadzącej.
📞 Zadzwoń teraz
📌 Jak dojechać?
Garść argumentów życiowych – grupa terapeutyczna dla matek to miejsce, gdzie możesz wziąć oddech od codzienności
Chciałybyśmy podzielić się z Tobą naszymi przemyśleniami, które warto wziąć pod uwagę, gdy rozważasz dołączenie do grupy:
- Znajdziesz miejsce, gdzie możesz spotkać inne Mamy, które przeżywają podobne trudności. Razem możecie się wspierać i dzielić swoimi uczuciami, co może pomóc w radzeniu sobie z codziennymi wyzwaniami.
- Udział w grupie daje Ci szansę na wymianę opowieści, historii i refleksji z innymi Mamami. To może być inspirujące i przynoszące ulgę, gdy widzisz, że nie jesteś sama w swoich doświadczeniach.
- Nasze spotkania mogą być okazją do nauki nowych sposobów radzenia sobie ze stresem i trudnościami emocjonalnymi. Możesz też dowiedzieć się, jak lepiej dbać o swoje potrzeby i znaleźć równowagę w opiece nad dzieckiem.
- Poznasz inne Mamy, z którymi możesz nawiązać relacje oparte na wzajemnym zrozumieniu i wsparciu. To miejsce, gdzie możesz poczuć się akceptowana i doceniona.
- Udział w grupie może pomóc Ci lepiej zrozumieć siebie i swoje reakcje na trudne sytuacje związane z opieką nad dzieckiem. To czas na refleksję i odkrywanie swoich własnych potrzeb.
- Nasze spotkania mogą być chwilą odpoczynku od codziennych obowiązków i poświęcenia trochę czasu tylko dla siebie. To szansa na regenerację, która może być ważna dla Twojego samopoczucia. To miejsce, gdzie możesz wziąć oddech od codzienności.
Garść argumentów naukowych – grupa terapeutyczna dla matek z perspektywy badaczy
Udział w grupach terapeutycznych pomaga w procesie radzenia sobie i dostosowania się do wyzwań związanych z opieką nad dzieckiem z niepełnosprawnością. Poniżej przedstawiamy argumenty poparte badaniami:
- Redukcja poziomu stresu i lęku: Badanie przeprowadzone przez Neece, McIntyre i Fenning (2016) wykazało, że udział w grupie dla rodziców dzieci z autyzmem znacząco zmniejszył poziom stresu zarówno u rodziców, jak i u dzieci. Podobnie, Taylor i Lindsay (2014) zaobserwowali zmniejszenie poziomu stresu u rodziców dzieci z niepełnosprawnościami intelektualnymi po udziale w grupie terapeutycznej.
- Poprawa funkcjonowania rodziny: Hall, Graff i Gantt (2011) sprawdzali, czy funkcjonowanie rodziny z dorosłą osobą z niepełnosprawnością ulega zmianie, jeśli jeden z rodziców uczestniczy w spotkaniach grupy terapeutycznej. Ich wyniki wskazują, że w rodzinach osób, które uczestniczą w grupie terapeutycznej, zwiększa się wzajemne zrozumienie i wsparcie.
- Większa pewność siebie: Rodriguez i Hartley (2020) badali matki biorące udział w grupie wsparcia dla rodziców dzieci z autyzmem i zaobserwowali u nich zwiększenie pewności siebie.
- Mniejsze poczucie izolacji społecznej zarówno dzieci jak i rodziców: Badanie McConachie i Diggle’a (2007) wykazało, że grupy wsparcia mogą przyczynić się do zmniejszenia uczucia izolacji społecznej u matek dzieci z autyzmem. Podobnie, Keen, Webster i Ridley (2016) zaobserwowali u dzieci z autyzmem poprawę funkcjonowania społecznego po tym, gdy ich rodzice brali udział spotkaniach grupowych.
- Poprawa jakości życia: Badanie Hastingsa i Taunta (2002) sugeruje, że udział w grupach wsparcia może znacząco wpłynąć na jakość życia rodziców dzieci z niepełnosprawnościami. Poprzez dzielenie się doświadczeniami i otrzymywanie wsparcia od innych rodziców, uczestnicy mogą lepiej radzić sobie z wyzwaniami związanymi z opieką nad swoimi dziećmi.
Zapraszamy!
Argumenty naukowe pochodzą z:
Hall, H. R., Graff, J. C., & Gantt, L. T. (2011). Caregiver outcomes and interventions: What do we know about primary caregivers of adults with intellectual and developmental disabilities? American Journal on Intellectual and Developmental Disabilities, 116(6), 460-479.
Keen, D., Webster, A. A., & Ridley, G. (2016). How well are children with autism spectrum disorder doing academically at school? An overview of the literature. Autism: The International Journal of Research and Practice, 20(3), 276-294.
McConachie, H., & Diggle, T. (2007). Parent implemented early intervention for young children with autism spectrum disorder: A systematic review. Journal of Evaluation in Clinical Practice, 13(1), 120-129.
Neece, C., McIntyre, L. L., & Fenning, R. (2016). Examining the impact of a parent training program on parent and child stress associated with autism. Journal of Child and Family Studies, 25(9), 2846-2861.Rodriguez, G. M., & Hartley, S. L. (2020). A Mixed-Methods Exploration of Parent-Reported Benefits of Participating in a Community-Based Peer-Mentoring Intervention for Mothers of Children with Autism Spectrum Disorder. Journal of Autism and Developmental Disorders, 50(9), 3215-3229.
Taylor, S. J., & Lindsay, W. R. (2014). An evaluation of the effectiveness of a cognitive behavioural group for parents of children with learning disabilities. Journal of Applied Research in Intellectual Disabilities, 27(1), 56-68.