Sprawdź swoją wiedzę na temat depresji poporodowej

Sprawdź swoją wiedzę na temat depresji poporodowej.

1. Jedną z przyczyn depresji poporodowej u matek, które pierwszy raz rodzą dziecko, mogą być problemy z dostosowaniem się do nowych warunków i wymagań związanych z opieką nad dzieckiem.
Fałsz

2. Na depresję poporodową bardziej narażone są kobiety, które chorowały na cukrzycę lub miały powikłania w czasie ciąży.
Fałsz

3. Przemoc ze strony partnera zwiększa ryzyko występowania depresji po porodzie. Osoby, które doświadczyły nadużycia seksualnego lub fizycznego są bardziej narażone na depresję po urodzeniu dziecka.
Fałsz

4. Niemowlę nie odczuwa skutków depresji poporodowej matki.
Fałsz

5. U dzieci matek chorujących na depresję poporodową częściej można zaobserwować problemy z zachowaniem w wieku przedszkolnym.
Fałsz

6. Udzielenie fachowej pomocy laktacyjnej matce, która chce karmić piersią i ma problemy laktacyjne może prowadzić do poprawy jej zdrowia psychicznego.
Fałsz

7. Personel medyczny nie ma obowiązku oceniać ryzyka depresji oraz monitorować występowania objawów depresji u kobiet w ciąży i po porodzie.
Fałsz

8. Podczas epidemii wzrosła kilkukrotnie liczba kobiet zmagających się z objawami depresji poporodowej.
Fałsz

9. Każda kobieta sama jest w stanie rozpoznać objawy depresji i zwrócić się o pomoc.
Fałsz

10. Do objawów depresji poporodowej należą: drażliwość i zmęczenie.