GRUPA TERAPEUTYCZNA DLA MAM DZIECI Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ
Mamo, ta grupa jest dla Ciebie, jeśli chcesz:
– znaleźć przestrzeń na powrót do emocji związanych z początkiem Waszej historii… a może z czasem ciąży, porodu a może do wielu miesięcy szukania diagnozy…?
– podzielić się swoją historią i opowiedzieć o tym, jakie dla Ciebie jest bycie Mamą dziecka z niepełnosprawnością, poznać historie innych kobiet
– zaopiekować się swoimi potrzebami i poszukać motywacji do realizowania odkładanych na później wyzwań, marzeń…?
– A może teraz jest w Twoim życiu jakiś trudny moment i potrzeba wsparcia….?
Spis treści
- Co proponujemy w ramach grupy?
- Kto prowadzi spotkania?
- Garść argumentów życiowych
- Garść argumentów naukowych
Co proponujemy w ramach grupy?
regularne 2-godzinne spotkania, co 2 tygodnie
piątki w godzinach 12-14 lub soboty (godziny do ustalenia).
spotkania grupy są odpłatne – koszt 2-godzinnego spotkania 160 zł
udział w grupie poprzedzony jest bezpłatnym spotkaniem konsultacyjnym, którego celem jest poznanie Twoich potrzeb, oczekiwań oraz przedstawienie formuły spotkań: czego możesz się spodziewać, itp., będzie to czas na zadawanie pytań.
liczba miejsc ograniczona – zapisy pod nr telefonu: 794 411 175 📞 Zadzwoń teraz
miejsce: Gdański Psycholog Ośrodek Psychoterapii, ul. Morelowa 10, Gdańsk Jasień
📌 Jak dojechać?
Kto prowadzi spotkania?
Kinga Skawińska – psycholog, psychoterapeuta i psychotraumatolog. Ukończyła 4-letnią Szkołę Psychoterapii w Krakowskim Centrum Psychodynamicznym. Ma doświadczenie pracy klinicznej w Szpitalach, Poradniach oraz prywatnej praktyce pracując indywidualnie z osobami dorosłymi i młodzieżą. Więcej o prowadzącej.
📞 Zadzwoń teraz
📌 Jak dojechać?
Miejsce, gdzie możesz wziąć oddech od codzienności – garść argumentów życiowych
Chciałybyśmy podzielić się z Tobą naszymi przemyśleniami, które warto wziąć pod uwagę, gdy rozważasz dołączenie do grupy:
- Znajdziesz miejsce, gdzie możesz spotkać inne Mamy, które przeżywają podobne trudności. Razem możecie się wspierać i dzielić swoimi uczuciami, co może pomóc w radzeniu sobie z codziennymi wyzwaniami.
- Udział w grupie daje Ci szansę na wymianę opowieści, historii i refleksji z innymi Mamami. To może być inspirujące i przynoszące ulgę, gdy widzisz, że nie jesteś sama w swoich doświadczeniach.
- Nasze spotkania mogą być okazją do nauki nowych sposobów radzenia sobie ze stresem i trudnościami emocjonalnymi. Możesz też dowiedzieć się, jak lepiej dbać o swoje potrzeby i znaleźć równowagę w opiece nad dzieckiem.
- Poznasz inne Mamy, z którymi możesz nawiązać relacje oparte na wzajemnym zrozumieniu i wsparciu. To miejsce, gdzie możesz poczuć się akceptowana i doceniona.
- Udział w grupie może pomóc Ci lepiej zrozumieć siebie i swoje reakcje na trudne sytuacje związane z opieką nad dzieckiem. To czas na refleksję i odkrywanie swoich własnych potrzeb.
- Nasze spotkania mogą być chwilą odpoczynku od codziennych obowiązków i poświęcenia trochę czasu tylko dla siebie. To szansa na regenerację, która może być ważna dla Twojego samopoczucia. To miejsce, gdzie możesz wziąć oddech od codzienności.
Garść argumentów naukowych
Wiele badań naukowych potwierdza, że udział w grupach terapeutycznych pomaga w procesie radzenia sobie i dostosowania się do wyzwań związanych z opieką nad dzieckiem z niepełnosprawnością. Poniżej przedstawiamy argumenty poparte badaniami:
- Redukcja poziomu stresu i lęku: Badanie przeprowadzone przez Neece, McIntyre i Fenning (2016) wykazało, że udział w grupie dla rodziców dzieci z autyzmem znacząco zmniejszył poziom stresu zarówno u rodziców, jak i u dzieci. Podobnie, Taylor i Lindsay (2014) zaobserwowali zmniejszenie poziomu stresu u rodziców dzieci z niepełnosprawnościami intelektualnymi po udziale w grupie terapeutycznej.
- Poprawa funkcjonowania rodziny: Hall, Graff i Gantt (2011) sprawdzali, czy funkcjonowanie rodziny z dorosłą osobą z niepełnosprawnością ulega zmianie, jeśli jeden z rodziców uczestniczy w spotkaniach grupy terapeutycznej. Ich wyniki wskazują, że w rodzinach osób, które uczestniczą w grupie terapeutycznej, zwiększa się wzajemne zrozumienie i wsparcie.
- Większa pewność siebie: Rodriguez i Hartley (2020) badali matki biorące udział w grupie wsparcia dla rodziców dzieci z autyzmem i zaobserwowali u nich zwiększenie pewności siebie.
- Mniejsze poczucie izolacji społecznej zarówno dzieci jak i rodziców: Badanie McConachie i Diggle’a (2007) wykazało, że grupy wsparcia mogą przyczynić się do zmniejszenia uczucia izolacji społecznej u matek dzieci z autyzmem. Podobnie, Keen, Webster i Ridley (2016) zaobserwowali u dzieci z autyzmem poprawę funkcjonowania społecznego po tym, gdy ich rodzice brali udział spotkaniach grupowych.
- Poprawa jakości życia: Badanie Hastingsa i Taunta (2002) sugeruje, że udział w grupach wsparcia może znacząco wpłynąć na jakość życia rodziców dzieci z niepełnosprawnościami. Poprzez dzielenie się doświadczeniami i otrzymywanie wsparcia od innych rodziców, uczestnicy mogą lepiej radzić sobie z wyzwaniami związanymi z opieką nad swoimi dziećmi.
Zapraszamy!
Argumenty naukowe pochodzą z:
Hall, H. R., Graff, J. C., & Gantt, L. T. (2011). Caregiver outcomes and interventions: What do we know about primary caregivers of adults with intellectual and developmental disabilities? American Journal on Intellectual and Developmental Disabilities, 116(6), 460-479.
Keen, D., Webster, A. A., & Ridley, G. (2016). How well are children with autism spectrum disorder doing academically at school? An overview of the literature. Autism: The International Journal of Research and Practice, 20(3), 276-294.
McConachie, H., & Diggle, T. (2007). Parent implemented early intervention for young children with autism spectrum disorder: A systematic review. Journal of Evaluation in Clinical Practice, 13(1), 120-129.
Neece, C., McIntyre, L. L., & Fenning, R. (2016). Examining the impact of a parent training program on parent and child stress associated with autism. Journal of Child and Family Studies, 25(9), 2846-2861.Rodriguez, G. M., & Hartley, S. L. (2020). A Mixed-Methods Exploration of Parent-Reported Benefits of Participating in a Community-Based Peer-Mentoring Intervention for Mothers of Children with Autism Spectrum Disorder. Journal of Autism and Developmental Disorders, 50(9), 3215-3229.
Taylor, S. J., & Lindsay, W. R. (2014). An evaluation of the effectiveness of a cognitive behavioural group for parents of children with learning disabilities. Journal of Applied Research in Intellectual Disabilities, 27(1), 56-68.